laupäev, 4. aprill 2015

Peenra rajamine. Tööriistade kataloog.

Lillepeenra rajamiseks ja hooldamiseks vajalike tööriistade ning materjalide kataloog.

Peenar on aia- ja maastiku kujunduses lahutamatu osa. Ilma vajalike
tööriistadeta on  raske rajada soovitud lillepeenart. Eesti ehitus- ja aiatarvete kaupluses on saadaval mitmete erinevate tootjate tööriistu  ja aiatarvikuid, mis lihtsustavad lillepeenra rajamist ja ka hooldamist.

Siin on koostatud tööde nimekiri lillepeenra tegemisel ja loetletud üles nendeks aiatöödeks vajaminevad tööriistad. Fotodele on pildistatud ühes Harjumaa ehitus-ja aiatarvete kaupluses saadaolev valik aiatööriistu ja tarvikuid.























Sõltuvalt taimede suurusest võib vaja minna erinevaid toestusmaterjale, mina olen kasutanud loodusest korjatud puupulkasid ja nööri. Vajalikuks võivad osutuda aiakäru, ämber. Ka kastmissüsteemid on võimalus aiatöid vähendada.
Aga mulle meeldib rutata aeglaselt, meeldib taimede kastmine, justkui kastaksin nad üle ka heade soovidega enda poolt. . .
Üks minu lemmikutest

Üks minu lemmiktööriistu on väike käsireha, okaste/käbide peenralt ära rehitsemiseks, peenra tasandamiseks; ta on nii sobiva kujuga ja just paraja raskusega nagu minu käe pikendus.Tavalisel kobestuskäppal on samuti auväärsed kulumisjäljed.



Vajaminevate tööriistade valik kaubanduses on piisavalt suur. Igaüks saab leida endale kõige käepärasemad töövahendid. Alati ei olegi firma nimi ja kõrgem hind garantiiks, et aiatöö saaks hästi tehtud.
Ehk on selleks hoopis töökogemused ja tööriista oskuslik käsitsemine ning "rohelised" teadmised, mis annavad aedniku hingele rahulduse sellest tegevusest. 

Tulemust aias aga ei saa peita, see kas on  imelise lillepeenra ja hõrgu lillelõhna näol olemas või see ei paista välja ka siis, kui suvest on saamas sügis.

Elu algab päevast, mil alustad aia rajamisega . . .
Hiina vanasõna